Alexander har vart hos doktorn

Vi hade turen att få komma till läkaren redan idag!!! (OMG)

Mickan följde med som extra öron, händer och mun (hmm kan man skriva så? ja ni fattar vad jag menar). Läkaren var väldigt bra, han tog sig tid och både förklarade, resonerade ang tillvägagångssätt m.m. han gick igenom journalen med oss och rättade till sådant som blivit fel i journalen. Han gjorde verkligen en ordentlig bakgrundskoll. Han fokuserade inte så mkt på hans viktkurvor m.m utan gick mer på vad jag och Mickan berättade.

Efter ca en timme inne hos doktorn kom vi överens om att vi skall utesluta någon form av allergi med pricktest som gjordes idag och inom några veckor även patch test( ett allergitest som görs under 24h). Detta för att utesluta att kräkningarna beror på någon allergi. Pricktestet som gjordes idag visade helt negativt, vilket tyder på att han inte har en sk snabb reaktion. Det som testades idag var ägg, soja, komjölkprotein, havre, vete och säkert något jag glömt. Under patch testen kommer de att kunna se om han har en långsam reaktion på något utav dessa. Läkaren ville vara säker på att det inte ligger någon allergi som stör ex vete eller något liknande.

Om detta inte visar något (vilket vi inte tror att de skall göra) så kommer Alexander att få medicin för sura uppstötningar. Är kräkproblemen p.ga av de sura uppstötningarna så bör man kunna börja så smått med gröt när halsen har läkt efter ca 2 veckor. 

Ungefär när vi skulle gå så började vi prata om hans bajsande och jag har ju hela tiden fått till mig att det är normalt hur han än bajsar eftersom han endast äter neocate(som är liknande bröstmjölk eftersom att det är ersättning). Så jag nämde att det ofta är ca 4 dgr mella bajsningarna (ibönad längre mellan än så) och att han inte bajsar särskilt mkt och att det är är ganska hårt, läkaren reagerade mkt på detta och gav mig namnet på ett lavemang som jag skall ge om han inte bajsat på tre dgr.

Så under fyra veckor fram tills vi skall träffas igen så skall patch test genoföras samt att hans mage skall skötas. Efter det får vi se om vidare medicinering behövs och isåfall kanske han kan äta åtminstonde gröt innan dagis starten. Om vi fattade honom rätt så skall han till hösten göra gastroskopi också men det kanske bara var om problemen återstår.

det är mkt som skall tas in och kommas ihåg och jag har säkert glömt en del, men jag är nöjd med besöket och med läkaren. Jag kände mig sedd och han lyssnade på vad vi sa.

Hoppas nu att det fortlöper så smidigt som det kändes att det kommer bli.

Kram på er alla




Kommentarer
Postat av: Ceca

Skönt att ni äntligen fått träffa en bra läkare!!!

Hoppas det kan hjälpa nu!!



Kram

2010-06-08 @ 15:31:21
URL: http://ceca.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Guud så skönt att ni egentligen har fått komma till läkaren och att han lyssnade på er. Hoppas nu att allt går som det ska och att han snart får börja äta. Kram

2010-06-08 @ 15:50:52
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/
Postat av: Matilda

vad skönt att ni fått en läkare som bryr sig och hoppas att ni får reda på varför han inte kan äta så det kan orda till sig!

2010-06-10 @ 21:25:07
Postat av: Therese

Skönt att läsa detta! Var hittade ni den här läkaren? Nyfiken därför att Julias mage fortfarande krånglar; komjölken och nu plötsligt hård i magen och vägrar bajsa, så hon får "lösande" medicin dagligen. Som mest gick det 5 dagar mellan, då fick hon lavemang...Dessa små barn... Vi håller alla tummar och tår vi kan för lille fine Alexander!! Kramar till er alla från Stenungsund

2010-06-10 @ 22:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0