Lek på nya lekplatsen!!!

Idag var vi på den nya lekplatsen nere i stan & jag vill tacka Uddevalla stad för att fixat en sådan fin lekplats. (eller vem det nu är man skall tacka)

Jag mötte upp Katrin och hennes tös Meliisa och hennes lille Isaac. Väl på lekplatsen mötte vi upp Michaela, Måns & Nils också. Barnen lekte och lekte... oj oj oj va roligt de hade.

Lite bilder:







Jag tyckte lekplatsen var kanon, den var stor och bra på många vis. Det enda negativa var att vissa saker var lite livsfarliga, ex den största rutchkanan bestod at bara två stänger som barnen skulle liksom gränsla över, missade man där så ramlade man rätt ner, det var lite konstigt. Jag har sådan tur att Gabriel är så försiktig, Alexander får väll ha störthjälm när han leker där i framtiden. =) Jag hade även önskat att hela lekplatsen var inhängnad så man visste att inte barnen kunde smita, inte så långt därifrån ligger hamnen och att barnen springer dit är min största mardröm. 

Men va stor den var, oj oj oj  och många roliga saker, jag räknde inte klätterställningarna men det var säkert fem st med gungor, babygungor, klätterväggar, rutckanor, och en massa nya saker som man aldrig sett på lekplatser förut. Det fanns bänkar till mammor och pappor, och intill ligger lite träd som ger skugga åt de mindre barnen. Det som saknades var toaletter och en inhängnad.


Lekplatsen får  4 poäng av 5 möjliga

Kram från mig, ni vet ju vart ni kommer hitta mig  i sommar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0