Har tappat inspirationen... (eller hur det nu stavas)

Den är som bortblåst... .lusten att blogga alltså. Vet inte vad jag skall skriva om för det enda jag kan komma på är bara gnälligheter vilket inte är så kul att läsa.  Så vi kör på med lite vad vi pysslat med på dagarna istället.

Nu i 2 veckor har lilla Alexander blivit stor. Han har nämligen börjat på dagis!!! Han är jätteduktig och sköter sig exemplariskt. han skrattar bara åt mig i fönstret när vi säger hejdå. Härliga unge. Dessvärre behövde han ju endast vända i dörrn på dagis förren första förkylningen dök så imorgon får han vara hemma från dagis. Så nu är inskolningsveckorna över och det har gått käpprätt åt rätt åll hela tiden Härligt.

På onsdag börjar jag jobba, känns både kul och jobbigt på samma gång, men mest skönt faktiskt. Dels ekonomiskt men också skönt att få vara jobb-Hannah också. Jag har ju dessutom börjat på nytt jobb så det känns nytt & frächt.
Jag kommer att jobba från kl 13 på onsdag till kl 13,30 på torsdag. Så då vet ni ju vart jag finnes om ni mot förmodan hade undrat =) Känns lite jobbigt dock att jag ej fått mitt riktiga schema än och lite andra sådanna saker, men det löser sig nog nu när sommaren tagit slut och allt blir som vanligt igen på jobben.

Angående mitt öga så ser det inte så ljust ut, eller snarare grumligt. hahahah.
Var hos läkaren ogen häromdagen och på henne öät de som att detta kommer att ta tid och att jag kommer att få gå på kontroller lääänge. Usch. Inte så kul, men vad skall man gära. Infektionen jag hade tidigare i somras har skapat ett sår på hornhinnan samt regnbågshinnan, och de ser även ett gammalt ärr där.Eftersom ärret/såret sitter i den gröna delen av ögat alltså regnbågshinnan (om jag fattat det rätt) så är det det som orsakar den kraftiga synnedsättningen. Jag ser färger och så på vänster öga men allt är extremt grumligt och suddigt. hade jag inte vetat vad det stod som rubrik så hade jag inte sett det när jag kollar endast med mitt vänstra öga. Detta skrämmer mig mycket och hoppas verkligen att de kan hjälopa mig att få bukt med detta. Men som läkaren sa så kan vi inte förutse hur det blir med den saken. Skall dit igen på fredag om en vecka. Bläää säger jag bara...

Annars går allt sin gilla gång här hemma. Gabriel har förresten bajsat på pottan för första gången igår (eller hmm ja en tredjedel hamnade ju där iallafall resten lite sporadiskt överallt, haha). men han är duktig våran lille pojk.

Alexander har nu börjat med mer och mer mat och han äter nu gröt på morgonen ungefär en normal portion (tror jag) samt att han äter luncc vid 12 antingen lika stor portion gröt eller potatismos, han har även testat potatis/palsternacka. Han äter dessutom middag runt 17 tiden samt att han dricker nu endast 2 flaskor välling om dagen möjligtvis 3 men vid två tillfällen liksom.

Detta har gått bra med vissa bakslag i form av kräk över hela soffan, men överlag har det gått bra.

Har imget mer att rapportera så so long mother fu**ers, =)






Kommentarer
Postat av: Sandra Lindholm - Tvilling Mamma

Åhh vilka sötnötar de är våra ungar.



Det ska bannemej inte vara lätt att leva, skitliv ;D



Puss gumman <3

2010-08-26 @ 23:04:56
URL: http://sunkiissed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0