Alexander var på återkontroll för allergin/reflux/astma/laryngomalaci, kom hem med öroninflammation. Vad hände?

Igår var vi på barnmottagningen, fick en tid där för återkontroll ang alla hans problem. Som vanligt skall vi fortsätta att inte ge mat och inga kontroller om varför verkar ske. De väntar till hösten och ser. Då är Alexander över 1 år, visst det kan hända mkt på den tiden men jag är lite skeptisk. Vi testade lite förra veckan och han har spytt mycket mer än vanligt. Men även flera dagar efter vilket får mig att fundera över om han har spytt av en annan anledning? hmm. Det blir till att testa med mat igen när han är riktigt frisk.

Ang astman så var det tydligt att vi får gå tillbaka till inhalationer 2 ggr dagligen. Det behöver han för att skydda immunförsvaret. Han har inte fått några inhalationer på kanske 2-3 veckor och nu har blivit sjuk igen, så det var rätt tydligt att han behöver dem.

Allergin behövde det inte ordas så mkt om eftersm han inte börjat med mat än och laryngomalacin låter nästan aldrig om han inte är superduper ledsen då kan man höra att det är skramligt i halsen.

Vi fick hem en remiss till öron-näsa-hals häromdagen och trodde att de kanske ville kolla Alexanders reflux på någe vis men fick svaret att det är återkoll p.ga av att han hade öroninflammation för en månad sedan. Då bad jag läkaren att själv kolla honom i öronen. Han kollade och han hade vätska och var röd i ena örat och och var "tjock" i trumhinnan på det andra. Alltså en dold öroninflammation som det tydligen kallas. Det blev ingen pencillin och vi får hoppas att det går över så vi slipper ge pencillin. Kanske därför som han har vart extra gnällig och ev kasnke därför han har spytt??? hmmm ingen aning.

Sorry att jag int bloggat så mycket det senaste. Men men ni får leva med det =)

Kramar från mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0