Ännu mer röjjning, promenad och besök...

Imorse vaknade jag kl 7 av att Alexander vaknade, gav honom  välling och han somnade om.... Vid halv åtta ungefär vaknade Gabriel och kom insmygandes till mig, där myste vi en liten stund tills Alexander vaknade, ungefär kl fem över halv åtta. Eftersom jag hade fått sova så länge och så bra så kände jag mig jättepigg och jag satte igång att grejja på övervåningen.

Vid 10 (tror jag hmm) kom Mathilda hem och då hade jag redan hunnit med att städa kylskåpet, tvätta dass, plocka undan på undervåningen, rensat kläder på övervåningen, städat vårt sovrum, städat gabirels rum ca 3 ggr och gjort Alexanders välling.
När Mathilda kom var jag fortfarande inne i ett städnojjeri så med hjälp med blandannat barnpassning drog vi igång på övervåning där det blev dammat och dammsugat, och allmänt städat =). Där hittade jag ett par gardiner som låg o dammade så dem slängde jag upp i köket.

Efter att vi slängt en massa skit på återvinningstationen (som alltid är överfull) så gick vi n promenad med barnen upp till Sandra för att lämna lite överblivna barnkläder som Alexander växt ur. Gabriel fick gå eftersom min tvillingvagn dött ( han gick bort i den hemska sjukdomen punka), efter halva vägen började han vägra att gå så med lite lockning kom vi äntligen fram till Sandra. Puhh. Som tur var hade jag med sjalen så jag bar Alexander i den så fick Gabbe åka vagn. Gick i väg till Dalabergs ica och skulle köpa 2 pkt blöjjor men fick en chock då det kostade 135:- så snåla Hannah tvingade med Mathilda med bussen ner till Willys =)

Nere på stan käkade vi lite gott inne på willys(sådanna där provsmaker) och sedan shoppade vi lite tyg på Åhlens där vi dessutom tog oss ett riktigt ordentligt varv och suktade efter allt vi velat köpa. Hela tiden bar jag Alexander i sjalen och jag har inte ont i ryggen alls, den e bra den där =)

Sedan drog vi hem och Mathilda gick lös med sin Iphone på mina barn =) Alltid lika roligt.

Här är resultatet:

















Tack Mathilda för alla fina bilder...


Efter det Kom Melissa hem till oss och vi käkade god mat och hennes kille Markus hjälpte till med vår dator, den har blivit sjuk i något hemskt virus som alla andra i vår familj. Tyvärr var jag alldeles för trött och mina barn (läs:Gabirel) var på trotserihumör så sorry Melissa med familj ni fick träffa Bitterfittan Hannah... Sorry..

Nu skall jag gå o lägga mig efter en hektisk men rolig dag..

Tack alla inblandade...


Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

det är inge fara gumman <3

man kan inte alltid va pigg å glad ;) men jag tyckte du skötte dej finfint :D

2010-04-16 @ 07:07:30
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: mathilda

Tack själv vännen, alltid lika trevligt att att umgås med er..kraaaam

2010-04-16 @ 11:09:17
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0