En jävla kärring på Näl och fönstershopping på Överby.

Idag fick jag ett vredesutbrott på kärrningen inne på NÄL´s personalbutik!!! Skulle lämna tillbaka Alexanders bilbarnstol som vi hyrt därifrån. Igår tvättade jag tygdelarna på babyskyddet i 30 grader enligt tvättrådet, man vill ju inte förstöra den. Och imorse torkade jag av med ajax lite på de plastiga delarna liksom, kanske inte var nogrannast i världshistorien men tyckte ändå att det var ok.

Väl där kånkade jag med den (den väger säkert 15 kg) till personal butiken, hade åkt extra dit för att lämna in den. Väl där bemötts jag av ryggtavlan av en kärring som tittar på mig surt och säger bryskt: Vänta!
Jag väntar en stund medans hon höll på med fikat till kompisen som stod brevid. Sen sa hon hej och jag förklarade att jag ville läman tillbaka det hyrda babyskyddet (bilbarnstolen). Hon nästintill fläcker den ur händerna på mig och kollar på basen och under tyget i stolen och säger att den är smutsig (det var lite dammigt kanske men inget som en liten trasa inte hade kunnat rätta till). Hon frågade om jag tvättat tyget i 60 grader och jag sa vänligt att jag tvättat den i 30 grader eftersom det stod det på tvättrådet och jag inte ville förstöra den.
Då nästan skrek hon att : Det finns en anledning till att vi skrivit det med stora bokstäver i hyresavtalet ni fick. Jag hade ju med mig den och hade sett detta också men det tog jag ju fram i morse innan jag åkte och tänkte att inte det kunde spela så stor roll. Hon förklarade att det berodde på hygieniska skäl vilket jag kan ha förståelse för. Då sa jag men då kan jag lämna kvar basen här eftersom den är så tung så kna jag torka av den om jag bara kan få låna en trasa. Men icke!!! Den skall duschas av!! Det blir bakläxa på det här. Skall jag verkligen behöva ta med alltihop hem igen, jag bor i Uddevalla. -Ja regler finns och de är tilll för att följas fick jag till svar.

JÄVLA KÄRRING!!!

Så nu får jag kånka med mig detta på måndag när Gabriel opereras, som tur är hänger Mathilda och Alexander med till Näl, känns enklast så, så har jag dessutom koll på Gabriel när vi åker bilen hem efteråt.

Efter besöket hos hos kärringen så hade vi en riktigt mysig fönstershoppings dag på Överby, hittade massa saker som va nice =) Vi strosade runt i flera timmar och käkade sen på Mcdonalds.

MYS!!!!

kram på er

Lite bilder som kan beskriva min dag!!






Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

jävla BIATCH!!

hon hade nog inte fått "nått" på länge ;)

2010-04-20 @ 18:40:34
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Emmy

Du var ju visst inte ensam om att bli bemött sådär...

2010-04-21 @ 21:38:50
URL: http://mirakeltvillingar.wordpress.com
Postat av: Evelina

Om man vänder på det, hade du velat hyra det babyskyddet till din nyfödda bebis?????

Inget ursäktar att man blir dåligt bemött, men jag personligen hade inte hyrt ett babyskydd om det inte var ordentligt rengjort och jag önskar att personalen ser till att och intygar på att det verkligen är rent!

Som jag ser gör den sura tanten bara sitt jobb, men själklart tycker jag hon ska vara trevlig mot kunderna när hon gör det!

/////Evelina

2010-04-23 @ 15:32:32
Postat av: Hannah

Evelina: Jag håller med dig, men förstår inte varför de inte kan stryka över 30 grader i tvättrådet och skriva dit 60 grader 8det faller sig narutligt för mig att läsa tvättrådet)som att förtydliga liksom, och en trasa på plats hade kunnat avhjälpa basen och diverse hårddelar så hade jag ju sluppit dra med den hem igen. Men såklart skall det vara rätt gjort. Men hela bemötandet fick mig liksom att surna till. De har haft problemen med fler föräldrar så man tycker ju att de borde fundera över tydligörandet. Man är ju som nybliven farsa (när man hyr babyskyddet) lite snurrig i bollen liksom och lite ouppmärksam på instruktioner osm gäller nio månader framåt. men förstår verkligen vad du menar. =) kram på dig

2010-04-26 @ 20:41:16
URL: http://galenmorsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0