Mys med gammelfarmor, farfar, Giggi, Faster Frida, Moster Catrin och mormor.

Igår åkte vi ganska tidigt hemifrån (Krille var ju utvilad som få då han somnade kl 19,30 på fredagskvällen, kul sällskap NOT sådan tur att jag hade fredags mys med Mathikda och hennes två gullungar) iaf så åkte vi först hem till Krilles mormor. Jag kan fortfarande inte släppa tanken på att det heter väl gammelfarmor när det är pappas mormor? De vill ha det till att Birgit är gammelmormor men det stämmer väl inte? eller? Oavsett så var vi iaf där och hade det mysigt med lite fika. Krilles moster Nunne var också där. Har ju inte sett Birgits nya lägenhet och jag var verkligen förtjust i den, superfin!

Efter det åkte vi hem till farfar, där var även Giggi och Frida. Brudarna och Alexander satt på altanen och lapade sol medans Gabriel sprang runt och lekte och Krille och Mats svor åt den hel*etes j*äv*a bil aset etc. Till slut så fick de åkt till Odens bildelar och köpa rätt del, då var det snart gladare miner på dem.

Frida fixade fika, hon bakade kladdkaka JÄTTEGOTT, synd bara att man skall gå ner i vikt så det blev en ytte pytte slice. Men man fick iaf ögongodis haha.

När bilen inte längre lät som värsta Ferrarin (bilen lät bra mkt snabbare än vad den faktiskt gick) så åkte vi hem till mormor och Catrin, där var även Mickan och Alvin. Gabriel blev som vanlig tokglad coh lekte med Alvin.

Krille läs: Velpottan, kunde inte bestämma sig om han skulle gå på fest eller inte, efter att ha ändrat sig typ femtielva gånger beslutade han på att gå till festen iaf. Så han och Frida drog i väg till Idas 25 års fest på kvällen.
Har inte fått några direkta rapporter från honom om hur gårdagens kväll var kanske beror på att klockan är 07.16 hehe

Jag kände mig värsta duktig som har försökt (med betoning på försökt) att lära mamma datorn. Så nu har jag vart pedagogisk och lagt in allt hon kan tänkas behöva gå in på på favoriter så att hon enkelt kan klicka sig fram. Fick även skriva ut ett litet ihopskrivet papper där det står typ:

Öppna internet (på den blåa knappen) i vänstern hörn finns det en knapp med en stjärna på som heter favoriter TRYCK på den. Scrolla ner och välj ex mappen Tidningar, TRYCK på den, Välj sedan ex aftonbladet eller GP. När du är där inne tryck på de blåa rubrikerna för att läsa artiklarna. För att gå tillbaka tryck på den blå pilen längst upp i vänster hörn.

Som ni säkert förstår så är det där med dator nått helt nytt för mamma, jag tycker hon är jätte duktig =) Jag fick henne till att kommentera mitt förra inlägg (inte alls påtvingat hahaha)

Idag vaknade Alexander kl 5 alldeles för tidigt för min smak men han låg kvar i sängen och var lycklig för att sedan vid halv sju tiden lägga värsta kabeln, av stanken vaknade även Gabriel och vår dag startade på riktigt då vid halv sjutiden med en storebror som defintinvt skulle äta glass med en gång och en lillebror som hade bajs upp över öronen. Härligt!!!

Så nu sitter jag här, Gabriel sitter o käkar glass i köket (inga moralpredikningar tack!! hehe) och Alexander och smågnäller.

Nu får det bli lite pedagigisk lek med sångstund här hemma hos mormor för att kompensera diverse glassätande och allmän grinighet.

Over and out. Pöss på er....

Kommentarer
Postat av: evelina

hahahaha

dom e såååå smarta dom lite äldre hihihihih

2010-04-26 @ 20:46:42
Postat av: Hannah

haha jaaa verkligen men hon var duktig på sitt sätt (gissade på att du syftade på mammas datakunskap haha)

2010-04-26 @ 20:49:14
URL: http://galenmorsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0