Blixtrar & dunder, magiska under!!!!! lalalala

Japp igår på min första dag på det nya jobbet, åskade det och dundrade så tillochmed jag blev lite skrajsen för åskan. Tänk er mig ligga uppe i personalrummet där vi sover över natten, där nere har vi tio patienter med psykiska problem/störningar, ute åskar det som aldrig förr & och där ligger lilla jag. Då är man fan inte stor på jorden.

Jag tyckte mitt första dygn på jobbet gick överaskande bra, vissa saker får man ju såklart fila lite på innan man kna riktigt bra men man kan ju inte kunna alllt från början =)

Gabriel är så förbannat duktig, det första kisset i pottan EVER kom i torsdags, idag är det tisdag och han har redan slutat med blöjja för natten, tredje natten i rad nu inatt och än sålänge inga olyckor. Han passade visserligen på att både kissa & bajsa i kompisarnas trädgård när han var på kalas i söndags.

Alexander var på NÄL igår för att sätta fast lappen med allergitesterna på, han är ju under allergiutredning just nu så lappen skall tas bort imorgon bitti och den skall läsas av på torsdag morgon. Det han just nu gör är ett sk patchtest (lapptest) där de lägger ren mat blandat med någon sörja ex mjöl blandat med nån slags smörja. Detta läggs alltså direkt på huden i en hmm typ som ett isbitsfack, fast inte lika djup. Svårt att förklara. Det som testas nu är de långsamma reaktioner sånt som kan påverka ex mage m.m

Om en stund kommer Caroline & skall sova över här, då bjuds det på honungsmelon och vindruvor. För att det inte skall bli helt nyttigt, det går ju inte =) så blir det även chokladbollar. MUMS.

Btw jag har världens underbaraste man (herregud, har inte vant mig vid den titeln än) överaskat mig idag. Han lovade mig det innan jag gick och duschade, väl nere igen sitter han i soffan och ser finurlig ut. Vips så drar han fram hudlotion, det vankades massage NIIIICE, Tack älskling det behövdes =)

Ha det gött allihopa

Kram från mig...

Bjuder en liten scary bild på mig.. Borde jag bli patient istället för vårdbiträde kanske?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0