Varför skall barn bli änglar?



Det är så orättvist att barn skall kunna dö, att barn kan försvinna innan de ser dagens ljus, att barn kan försvinna i hemska sjukdomar eller olyckor. Hade så gärna velat att alla barn skulle gå fria från sådant här. En bekant till mig förlorade just sitt barn i magen, fick föda en liten ängel för att sedan säga hejdå, tanken var att de skulle om 3 veckor få deras barn nummer två och bubblan av lycka skulle de leva i. Men det blev inte så. Det är så orättvist.

Att sådant här skall behöva hända är för mig obegripligt, det skär i mitt hjärta.

Just nu ligger en flicka 6 år i sin säng på Åland med sin mamma, pappa och lillebror vid hennes sida, en underbar liten flicka som hastigt blev så sjuk och jag BER för henne och Selma.


Jag tror att alla barn som dör kommer till någonstans där det är ljust, där det inte finns några sjukdomar, de leker och skrattar. De tittar på något sätt på sina föräldrar och syskon de gläds med dem, gråter med dem och skrattar tillsammans med dem. De springer med bara fötter på ängar, de plockar blommor och leker jage. De uppehåller sig med värme och lycka tills den dag då de får återse deras nära och kära, men för dem tar det inte lika långt tid som det tar för oss här på jorden.


Jag länkar till deras bloggar här:

Selma

Alva

Jag tänker på er och önskar man kan göra mer ♥




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Håller med dig Hannah, inga barn ska behöva få lämna oss.

Känner inte personerna, men mina tankar går till båda familjerna. INGEN ska behöva genom gå förlusten av ett barn, eller ett ett barn blir alvarligt sjukt.



Mina tankar går till dessa familjer....

2010-05-15 @ 09:45:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0